아래의 예문을 보면 수량표시는 부분 → 전체로 전개되는 것을 알 수 있습니다
I use two boxes of apples in a day.
I use two boxes of apples in two days.
I use 10 dollars in a day.
I use 10 dollars in two days.
I use 10 dollars of my money in a day.
I use 10 dollars of my money in two days.
(하루에 사과들 중 2박스를 사용했다)
(이틀 동안에 사과들 중 2박스를 사용했다)
(하루에 10달러를 사용했다)
(이틀 동안에 10달러를 사용했다)
(하루에 나의 돈 중에서 10달러를 사용했다)
(이틀에 나의 돈 중에서 10달러를 사용했다)
물론 이렇게 사용하는 경우도 있습니다.
|
The plane flew at a height of 3000 metres.
|
⇒
|
The plane flew at 3000 metres in height.
|
⇒
|
The plane flew at a height of 3000 metres.
|
|
(비행기는 고도 3000 미터를 날랐다)
|
|
At the age of 12, she started learning Latin.
|
⇒
|
She started learning Latin at the age of 12.
|
⇒
|
She started learning Latin 12 years old.
|
⇒
|
She started learning Latin 12 years of age.
|
|
(그녀는 12살에 라틴어를 배웠다)
|
또한 수량표시와 번호표시를 구분해야합니다.
two rooms (수량표시 : 방 두개)
room two (번호표시 : 2번 방)
2. 서수 : the + 서수
+ 단수명사
I had the third wife. (세번째 부인 : 서수는 단수)
I had the three wives. (부인이 세명 : 2이상 기수는 복수)
It is on the fourth Thursday in November.
3. 배수 :
두배 : double 또는 twice
세배 : 3 + times 또는 three-fold 또는 triple
네배 : 4 + times 또는 four-fold 또는 quadruple
He paid double for the book.
Do you want double or single room?
I bought three times more apples than you.
You have a quadruple share.
(그는 책값으로 2배를 지불했다)
(더불 또는 싱글 방 중에 어느것을 원하죠?)
(나는 너보다 3배의 사과를 구매했다)
(너는 4배의 몫을 가진다)
4. 빈도수 : 수량 + times + 단위
I visit the U.S. two times a year.
He's been here six times in two years.
I watched the show several times before.
How many times do you eat out a month?
Stir a few times during cooking.
(나는 일년에 미국을 두번 방문한다)
(그는 2년에 6번 여기에서 지낸다)
(나는 그 쇼를 전에 여러번 보았다)
(한달에 외식을 몇 번하니?)
(요리하는 하는 동안 여러번 저어라)
5. 분수 : 분자 - 기수
/ 분모 - 서수(복수)
1/3 = one-third.
2/3 = two-thirds.
2 1/3 = two and one-third.
1/2 = a half / one-half.
1/4 = a quarter.
Two-thirds of an apple is smaller than three-fourths.
Two-thirds of the students were absent today.
(사과의 2/3 이 3/4 보다 적다)
(2/3 의 학생들이 오늘 결석했다)
6. 도량형 : 미국을
제외한 나머지 국가들은
국제도량형협회 기준을 준수
1 inch = 2.54 Cm
1 feet = 30.48 Cm
1 yard = 91.438 Cm
1 mile = 1609.3 Cm
1 ounce = 28.3495 gram
1 pound = 453.592 gram
I need a 3-inch-long bolt.
A yard is equal to three feet.
The station is 3 miles from here.
Add the 2 pounds of lamb.
(나는 3인치 볼트가 필요해)
(1야드는 3피트다)
(정거장은 여기서 3마일이다)
(양고기 2파운드를 더해라)
7. 계산
+ : Two plus five is ( gives / equals ) seven.
- : Seven minus three is four.
- : Take 5 from 12 and you're left with 7.
x : Five times two is ten.
x : Multiply 7 by 4 and you take 28.
÷ : 30 divided by 6 is 5. (30/6)
÷ : Ten over two is five. (10/2)
8. another - 다른 하나(단수)
the other - 나머지 하나(단수)
the others - 나머지 다른 것들(복수)
One is black , the other is yellow.
One is black , another is yellow.
Three apples are good , the others are rotten.
(하나는 검은색이고 다른 것은 노랑색이다)
(하나는 검은색이고 또 다른 것은 노랑색이다)
(3개의 사과는 좋고 나머지 것들은 썩었다)
Show me another.
Show me others.
Show me other books.
Show me other.
|
(다른 하나)
(나머지 것들)
(다른 나머지 것들 : 명사는 복수)
(x)
|
9. 부분 → 전체 :
영어는 부분을 먼저 적고 전체로 나아감
He walked two kilometers on the road.
He walked two kilometers of his travel.
(그는 긿 위에서 2km 를 걸었다)
(그는 자신의 여행 중에 2km 를 걸었다)
He walked two quarters of ten miles.
It is the first quarter of the year.
(그는 10마일 중에서 2/4 를 걸었다)
(일년 중에서 1/4 이다)
아래에서는 of 가 생략되기도 합니다.
I meet all (both / either) of them.
Half of the money is spent on him.
All of the money was gone.
아래는 전체 노동자중에 한명 또는 여러명이라는
뜻입니다.
One of the workers was fired a month ago.
Two of the workers were fired a month ago.
Three of the workers were fired a month ago.
Most of the workers were fired a month ago.
Many of the workers were fired a month ago.
15 % of the workers were fired a month ago.
10. 가산명사 - 불가산명사
가산명사 |
불가산명사 |
눈에 보이는 구체적인
것
(wood , book , table) |
추상적 + 수량으로 표시 힘든 것
(advice, emotion, water) |
부정관사 사용 가능 |
부정관사 사용 불가능 |
복수형 사용 가능 |
복수형 사용 불가능 |
few , many 사용
가능 |
few , many 사용 불가능 |
little , much
사용 가능 |
little , much 사용 불가능 |
① 가산명사 수량표시 (기수 + 복수명사)
There are a few apples in the kitchen.
He had many friends.
I have 5 friends.
(부억에 사과 5개가 있다)
(그는 많은 친구들이 있다)
(나는 5명의 친구들이 있다)
② 불가산명사 수량표시(단수명사)
He has some knowledge of literature.
I heard a piece of good news this morning.
There was a shower of rain last night.
Do you see a flash of lightning?
(그는 문학에 약간의 지식이 있다)
(나는 지난밤에 좋은 뉴스를 들었다)
(지난 밤에 한바탕 소나기가 왔다)
(너는 번개의 섬광을 보았니?)
11. 관습적으로 사용하는 물질명사 수량표시
a piece of chalk / bread
a slice of bread / cake
a bottle of wine
a loaf of bread
a sheet of paper
a cup of tea / coffee
a glass of water
a lump of coal / sugar
an acre of land |
(한조각의~)
(한조각의~)
(한 병의 포도주)
(한덩이의 빵)
(한 장의 종이)
(한 컵의~)
(한잔의 물)
(한 덩어리의~)
(한 에이커의 땅)
|
12. 기타 관용적으로 사용하는 수량표시
a great deal of : 많은(가산-불가산 가능)
a lot of , lots of : 많은 (가산-불가산 가능)
hundreds of : 수백명(가산-불가산 가능)
thousands of : 수천명(가산-불가산 가능)
I spend a great deal of money on clothing.
There are a lot of people from every country.
Mankind has existed for thousands of years.
(나는 많은 돈을 옷에 사용한다)
(모든 국가에서 온 많은 사람들이 있다)
(인류는 수천년 동안 생존했다)
13. 기수 - 서수 단어들
기수 |
서수 |
zero, one, two,
three, four, five, six, seven, eight, nine, ten |
zeroth, first, second,
third, fourth, fifth, sixth, seventh, eighth,
ninth, tenth |
eleven, twelve,
thirteen, fourteen, fifteen, sixteen, seventeen, eighteen, nineteen |
eleventh, twelfth,
thirteenth, fourteenth,
fifteenth, sixteenth,
seventeenth, eighteenth,
nineteenth |
twenty-one,
twenty-two,
twenty-three, twenty-four, twenty-five, 나머지 동일 |
twenty-first,
twenty-second, twenty-third, twenty-fourth,
twenty-fifth,
나머지 동일 |
twenty, thirty,
forty, fifty, sixty, seventy, eighty, ninety |
twentieth, thirtieth,
fortieth, fiftieth, sixtieth, seventieth,
eightieth, ninetieth |
hundred (백),
thousand (천),
million (백만), billion (10억), trillion (1조) |
hundredth (백번째),
thousandth (천번째),
millionth (백만번째),
billionth (10억번째),
trillionth (1조번째) |
14. 영어 숫자 읽기
영어는 천단위로 읽습니다.
2539 : two thousand five hundred thirty nine.
0.36 : zero point three six.
0.18 : zero point one eight.
5.9 : five point nine.
22/7 : twenty-two over seven.
9/11 : nine over eleven.
85% : eighty-five percent.
문장에서는 부분이 먼저 나옵니다.
12 percent of American homes have cats.
Mankind has existed for thousands of years.
3 thousand of people. (사람들 중 삼천명)
3 thousand people. (삼천명 사람들)
영어에서 숫자 읽기-듣기-계산은 엄청나게 어려운
분야입니다
실제로 숙련된 조종사도 한번씩 계산을 잘못해서
비행기가 추락합니다
여러번 반복적인 연습만이 정답입니다